Pilates in tek: Zakaj je močna hrbtenica pomembna?

Med tekom naše telo prehaja skozi različna stanja obremenitev, ki se začnejo pri stopalih, potujejo navzgor po zadnji strani naših nog in trupa ter pristanejo v ledvenem predelu hrbtenice. Diski v ledvenem predelu naše hrbtenice so namenjeni absorbiranju določene količine tovrstnih obremenitev, vendar med nezadostno hidracijo, nepravilno tehniko teka oziroma staranjem diski in nepravilno telesno držo, postajajo medvretenčne ploščice vse manj prožne in fleksibilne. Medtem ko tečemo po trdih podlagah, so naši, predvsem ledveni, diski izpostavljeni ponavljajočemu se pritisku, kar lahko rezultira z bolečino v predelu križa ter v nekaterih primerih privede do hude bolečine v hrbtu tekačev. Najboljši način za preprečitev bolečine v spodnjem delu hrbta pa je krepitev mišic tega dela predela vključno z ostalimi mišicami, ki imajo funkcijo stabilizatorjev, tako da so med tekom mišice tiste, ki bodo absorbirale obremenitve namesto diskov.

Krepitev mišic trupa, vključno hrbtenice, vključuje krepitev trebušnih mišic in medeničnega obroča, kar je zmagovalna kombinacija in privede do vzpostavljanja optimalne drže. Za tekače je drža namreč ključ do uspeha – glava mora biti centrirana med rameni in ohraniti moramo pravilno nevtralno poravnavo hrbtenice, kolkov in medenice, kar omogoča nogam in stopalom, da se gibljejo z maksimalno močjo in učinkovitostjo. Še posebej morajo biti tekači pozorni na to, da kolke in medenico ohranijo stabilne, ko se z gležnji oziroma stopali poganjajo naprej. Če kolki nosijo težo, hrtbenica ni v nevtralni poravnavi in posledično medvretenčne ploščice doživljajo takoimenovano stanje šoka.