Blog

Blog

Pozitivni vplivi Gyrokinesis vadbe

Bolečine v spodnjem delu hrbtenice so ena izmed najpogostejših mišično-kostnih bolezni v sodobnem svetu. Približno 70-85% vsega svetovnega prebivalstva trpi za tovrstnimi bolečinami. Obstaja več vzrokov za bolečine v križu, izmed najpogostejših pa so epistemološki dejavniki in degenarativne spremembe v spodnjem delu hrbtenice, v strukturah in spremembah mišičnih tkiv. Simptomi bolečin v križu se kažejo predvsem kot parestezija, ki jo opredelimo kot nenaden in nenormalen občutek, ki nastaja spontano in ga posameznik čuti kot bolečino, ki zabada, mravljinči in povzroča otopelost v spodnjih okončinah, pojavlja pa se bodisi med mirovanjem ali premikanjem.

Eden izmed vidnejših simptomov je tudi upad mišične moči in obseg gibanja, ki povzroči dvostransko asimetrijo spodnjih okončin, to lahko povzroči asimetrijo hrbtenice, kar lahko vpliva na gibalne sposobnosti in izgube občutka o lastni teži, kot tudi nepravočasne zaznave mišičnih kontrakcij. Kot patološki mehanizem, bolečine v križu lahko vodijo do oslabljenja mišic okoli hrbtenjače, degenerativnih sprememb v intervertebralnem disku, kar povzroča nestabilnost hrbtenice. Kronične bolečine v spodnjem- ledvenem delu hrbtenice lahko povzročijo abnormalne gibalne vzorce medenice, hrbtenice in križa. Še več, prav nepravilen- asimetrični gibalni vzorec je lahko vzrok bolečin, ki jih čutite in perestezije, kar zmanjša pravilnost posameznikove drže.

Hoja je kompleksen proces, ki vključuje tako živčni kot mišično-kostni sistem. To ponavljajoče se in stalno gibanje, ki premika telo naprej, hkrati ohranja stabilnost telesa med pokončnim stanjem in fizično aktivnostjo. Pri vsakdanji normalno tempirani hoji je vloga hrbtenice ključna in vsakršna deformacija, pa naj bo še tako majhna in neopazna, vpliva na vaš vzorec hoje. Premiki hrbtenice in kostno-mišične težave v le-tej vplivajo na elemente vzorca hoje, kot so dolžina, širina in tempo posameznikovega koraka.

Vadba, ki pozitivno in blagodejno vpliva na razteg in krepitev hrbteničnega sistema je Gyrotonic, saj pripomore k izboljšanju mišične moči in skozi krožne in spiralne gibe, ki izvirajo iz hrbtenice in se širijo skozi celo telo, raztegnejo in sprostijo zakrčeni ramenski obroč ter preobremenjeno hrbtenico. Prav tako je Gyrotonic dober za razvoj uravnotežene strukture kosti in oblike telesa s pomočjo vadbe raztezanja in sproščanja mišic.

Gyrokinesis podobno kot Gyrotonic pri vadbi uporablja krožne in spiralne gibe, le da vadba ne poteka na Pully Tower napravah, ampak na blazinah s pomočjo stola in lasnega telesa. Študije so pokazale, da vadba Gyrokinesisa blagodejno vpliva na posameznikovo telo, saj spodbuja lastne čute, zavednost lastnega telesa v prostoru pri gibanju v vse smeri, upogib telesa, razširitev hrbtenice, ustvarja podporo medenici, hrbtenici in spodnjemu delu telesa. Rezultati kažejo na izboljšanje posameznikove drže, dolžine, širine in hitrost koraka, kar pomeni, da vadba pozitivno vpliva na bolnike s kroničnimi bolečinami v hrbtenici, ker izboljša posameznikove vzorce hoje, razbremeni hrbtenico in sprošča mišične napetosti v telesu.

Vse kar morate vedeti o Gyrotonicu

O čem se gre?

Gyrotonic je unikaten sistem vadbe, ki vključuje principe gibanj iz joge, plesa, gimnastike, plavanja in Tai chi-ja. Osrednja točka Gyrotonica je razširitveni sistem ali Pully Tower, ki je posebej za vadbo oblikovana lesena naprava, vsebuje rotacijske ročke in utežna jermena, ki omogočajo vadečemu, da med tekočim krožnim gibanjem ojača svoje mišične strukture.

Kaj  pravijo strokovnjaki….

Beatriz Pascual je prva ženska, ki je predstavila Gyrotonic vadbo v Angliji. Treniral jo je ustanovitelj sistema Julio Horvath, sama pa trenutno vodi studio v Londonu, ob enem pa gosti tudi številne Gyrotonic izobraževalne seminarje.

»Gyrotonic naj bi bil podoben Pilatesu,« pravi Pascual, »ampak je izvorno veliko bolj soroden jogi in pravilni dihalni tehniki. Osebe, ki se ukvarjajo s Pilatesom velikokrat napačno sklepajo, da gre za eno in isto, ob enem pa imajo tudi probleme z dihanjem, ki pa je specifično pri vsakem gibu.«

»Naprava omogoča lažje gibanje,« nadaljuje Pascual, »vendar te prisili k ustvarjanju gibanja. Že takoj po prvi vadbi se počutiš bolje, vendar ne gre pričakovati čudeža kar čez noč- kar je najtežje razložiti tudi strankam. Potrebnih je vsaj 5 do 10 vadb za celostno razumevanje principov Gyrotonica.«

»Gyrotonic je tri dimenzionalen v svojem obsegu gibanj, kar je edinstveno za tako vrsto vadbe. Posamezniki, ki so vajeni vadb, ki vsebujejo predvsem linearno gibanje so pogostokrat presenečeni, kako malo kontrole imajo nad svojim telesom pri krožni vadbi, ker moraš biti pri gibanju konsistenten, da bi lahko uvidel koristi. Vadba Gyrotonica je enkrat tedensko dobra, dvakrat tedensko je priporočljiva.«

»Povezanost s svojim telesom in osvojitev tehnike pravilnega dihanja sta ključna za gyrotonic- kar pomeni izklopitev in osvoboditev od zunanjega sveta. Vzpostavitev stanja aktivne sproščenosti je lahko težavno, če se osredotočaš bolj na osvojitev novih telesnih gibanj in veščin. Gyrotonic je celovit sistem vadbe: artikulira se na sklepe in izboljša pretok energije skozi telo, stimulira akupunkturne točke, gradi na vzdržljivosti in moči, ter izboljša zdravje.«

Kako začetigyrotonic3

Na naši osrednji spletni strani Peti Element lahko najdete vse potrebne informacije v zvezi z vadbo Gyrotonic.

Uvodna ura Gyrotonic vadbe se vedno osredotoča na ogrevanje, preden se sploh lahko lotite vadbe na Pully Tower napravah. Vadba se začne z gibanji v osrednji točki hrbtenice in nato počasi napreduje v roke, vrat in ramenski obroč. S pomočjo jermenov s trakovi, ki so zataknjeni na vaših raztegnjenih in ojačenih nogah lahko istočasno spodbujate delovanje trebušnih mišic. Ker so naprave dokaj velike in sistem vadbe zelo specifičen, skupinske vadbe potekajo v skupini s tremi osebami, individualna vadba pa je samostojna s inštruktorjem.

Gyrotonic naj bi v svojem izvoru sprva pomagal plesalcem, a izurjeni inštruktorji pravijo, da je Gyrotonic vadba koristna za vsakogar, tako za mlade, kot tiste, ki bolehajo za artritisom in posamezniki, ki potrebujejo rehabilitacijo.

Oprava in oprema

Ko je govora o opravi, vse kar potrebujete je majica, udobne pajkice in zaradi higienskih razlogov tudi nogavice.

KORISTI

Izboljša držo

Športni zdravniki pripisujejo bolj pokončno in elegantno držo zaradi nenehnega vključevanja podpornih mišic med vadbo, saj se le-te okrepijo in raztegnejo.

Ne ustvarja pritiska na sklepe

Gyrotonic je koristen za vsakogar, ki trpi zaradi bolečin v sklepih, ker edinstven način uporabe jermenov na napravah GXS, omogoča gibanje brez ustvarjanja pritiska na sklepe.

Vodi k boljšemu usklajevanju

Med vadbo sodelujejo vse glavne mišične skupine, delujejo pa tudi soodvisno, kar sčasoma vodi k večjemu usklajevanju in bolj učinkovitim zaposlovanjem mišic.

Popravi počutje

Poveča energijo in izboljša počutje s pomočjo krožnih, spiralnih gibov in za to posebej določenih vzorcev dihanja, ki pomagajo sprostiti napete mišice in otrplost sklepov.

Vaši hrbtenici daje popolno mobilnost

Gyrotonic gibanje sprosti hrbtenico, le-ta se premakne v vse smeri in tako izboljša njeno prožnost.