Zravnajte se – 10 načinov kako izboljšati svojo držo in se počutiti bolj samozavestne

Najpreprostejši način, da ste videti vitkejši, višji in bolj napeti oziroma čvrsti, dosežete z ohranjanjem dobre drže. Izboljšali boste počutje in videti boste samozavestnejše, ko bodo mišice sproščene in bodo hkrati delovale pravilno po svoji biomehaniki.

Dobra telesna drža pomaga preprečevati prenekatere zdravstvene težave. ˝Šestdeset odstotkov ljudi, ki obiščejo zdravnika za mišično –skeletne bolečine, se pritožujejo nad bolečinami v vratu,˝ pravi dr. Larry Ohlhauser, zdravnik v Edmontu in avtor knjige The Healthy CEO. ˝Pomemben dejavnik in glavni vzrok za te bolečine izvira iz slabe drže.˝

Po drugi strani pravilna drža pomaga, da dihamo naravno in učinkoviteje. Ljudje, ki sedijo vzravnano pravilneje dihanjo, kar posledično omogoča večji dotok kisika v možgane.

Pravilna drža pa pomeni spoštovati naravne krivulje hrbtenice: rahlo naprej pomaknjena krivulja na spodnjem delu vratu, rahlo nazaj pomaknjena krivulja med rameni in naprej pomaknjena krivulja v vašem spodnjem delu hrbta. Te krivulje vam pomagajo ublažiti gravitacijsko silo in težo lastnega telesa. Vsako odstopanje od krivulj lahko povzroči nateg v mišicah, ki podpirajo vretenca.

Dolgoročni učinki slabe drže se kažejo v degeneraciji sklepov v hrbtenici ter podaljšujejo ali skrajšujejo dolžino vezi in mišic v hrbtu. To lahko vodi do mišično-kostnih težav, vključno s togostjo, slabo prožnostjo in bolečinami v hrbtu. Sklonjena (zgrbana) drža lahko vrši pritisk na notranje organe, deluje negativno na njihovo učinkovitost in ovira samo delovanje organov. Še posebej so lahko prizadeti prebavni sistem in pljuča. Ko je vaš prsni koš stisnjen, lahko samo plitvo vdihujete.

5 STVARI, KATERIM SE IZOGIBAJTE

1 Ne držite se sključeno. Sedite in stojte poravnano z ušesi, rameni in boki v eni navpični liniji. Ko sedite sključeni, je pritisk na hrbtenico do 150% večji kot če stojite.

2 Ne kompenziraje s trik gibi. Ko ste preveč vzvravnani, svojo hrbtenico obremenjujete skoraj toliko, kot če ste preveč pokrivljeni.

3 Ne pustite, da vam slaba drža preide v navado. Sčasoma se bodo mišice in vezi na hrbtu začele podaljševati ali krajšati, da se prilagodijo na vašo slabo držo.

4 Izogibajte se spanju na trebuhu z vratom zvitim na eni strani. Vaša vzmetnica in vaša blazina vam morejo biti v oporo.

5 Ne zvijajte telesa ko vstopate ali izstopate iz avtomobila. Ko vstopate se najprej postrani vsedite na sedež in nato obrnite celo telo naravnost. Ob izstopanju obrnite telo proti vratom, nato z obema nogama stopite na tla in vstanite.

5 KLJUČNIH NAVODIL

(več …)