Blog

Blog

Ahilova tetiva

Prejeli smo vprašanje o Ahilovi tetivi na katerega bomo zaradi pogostosti odgovorili z objavo.

VPRAŠANJE Imam težavo z mojo Ahilovo tetivo in sem opazila, da je občutljiva in boleča. Redno treniram in me zanima ali imate kakršne koli informacije, ki bi mi lahko pomagale?

ODGOVOR Pri morebitih poškodbah je zelo pomembno, da pridobite posebne smernice od svojega terapevta oziroma trenerja o tem kako spremeniti vaše rutinske treninge. Potrebno je izboljšati ravnotežje na eni ali obeh nogah. Prav tako je pomembno, da veste, da pri vajah vplivate tudi na globoko mečno mišico (soleus) in Ahilovo tetivo pri počepu s petami navzdol. Poudarek mora biti na aktivaciji mišične strukture na uravnotežen način s poudarkom na tako koncentrično kot ekscentrično krepitev mišice soleus. To se izvede s kontroliranem dvigovanju pete in vrnitvijo pete nazaj na tla.

Za ahilovo tendinopetijo je pogosto predpisan počasnejši ekscentrični program usposabljanja (kontroliranje faze podaljšanja mišice) preko gležnja. Gibanje je treba nadzorovati in najverjetneje je cela ura vadbe, ki bi vključevala delo z gležnji preveč agresivna za poškodovano osebo. Vedno spremljajte kako se počutite med treningom. Če bolečina ne popusti obvezno nadaljujte trening z vajami za druge dele telesa, ker je priporočljiv tudi počitek spodnjih ekstremitet.

Zgodba o pilatesu

Pilates vedno povežem z izjavo: “Star si toliko kolikor je gibljiva in vitalna tvoja hrbtenica”. Pred petimi leti sem pričela z vadbo pilatesa. Nekega sobotnega popoldneva sva s takratno sosedo Špelo Jakša pričele pogovor o potrebi po gibanju. V tistem času sem imela nenehne bolečine v hrbtenici, gibanje ni bila moja prioriteta in rezultat tega je bilo slabo počutje, okorelost in zaskrbljujoča diagnoza hernija, ki mi je povzročala intenzivne bolečine. Vedela sem, da ima Špela izkušnje z vodenjem aerobike in pilatesa in vprašala sem jo za nasvet. Predlagala mi je pilates in mi ponudila predstavitev kot uvajanje. Z veseljem sem sprejela ponudbo.

O pilatesu nisem vedela ničesar, na internetu sem na hitro pogledala prvi članek, ki je bil na voljo. Začel se je z izjavo, da si star toliko kolikor je gibljiva in vitalna tvoja hrbtenica in sledila je razlaga principov pilatesa. Pričakovala sem dinamično vadbo, a namesto tega sem prvo uro le ležala na vadbeni blazini in poskušala dojeti in izvajati pravilno dihanje. Po zaključku prve ure nisem vedela kaj naj si mislim. Le kako mi lahko vadba, kjer celo uro ležiš in dihaš ter nekajkrat dvigneš roke in noge, pomaga? Naslednji dan, ko so me bolele mišice za katere niti nisem vedela, da obstajajo, mi je postalo jasno, da ni vse v dinamičnosti in akciji. S Špelo sva takoj začele vaditi dvakrat na teden in moje prepričanje o pozitivnih učinkih pilatesa se je iz vadbe v vadbo pogljabljalo. Skupaj s Petim elementom sem napredovala pri osvajanju tehnike pilatesa.

Danes, po petih letih redne vadbe dvakrat tedensko, lahko pilatesu in mojima neutrudnima inštruktoricama Petega elementa Špeli in Tini pripišem zasluge zato:

– da nimam več bolečin v hrbtenici, hernija mi ne povzroča nikakršnih težav več;

– da nisem redna uživalka protibolečinskih tablet na bolniškem dopustu;

– da je gibljivost kot pri dvajsetletici, no ja, vsaj počutim se tako;

– da sem ‘zrastla’ za 2 cm , v mojih letih je ponavadi ravno obratno;

– da imam sedaj sposobnost kontroliranja gibanja telesa, mišice se gibljejo v mojem ritmu in

– da je pilates postal način življenja, ki mi daje ogromno pozitivne energije, gibljivosti in sproščenosti.

Seveda je pogoj za uživanje v vseh pozitivnih učinkih pilatesa redna in vztrajna vadba in trud je poplačan. Špela in Tina hvala vama za vajino strokovno vodenje, za vajino spodbudo, za vajino nepopustljivost, hvala vama, da danes razumem celoten pomen izjave “Star si toliko kolikor je gibljiva in vitalna tvoja hrbtenica”.

Mateja