Blog

Blog

Vaja 13

Vaja 13 je dvig rok leže v proniranem položaju na valju.

FOKUS VAJE

Vaja je namenjena stabilizaciji trupa in kontroli telesa na nestabilni podlagi – pripomočku valj.

ZAČETNI POLOŽAJ IN IZVEDBA

Na vajo se pripravimo tako, da se uležemo na valj s hrbtom in nogi eno za drugo z močno kontrolo mišic trupa dvignemo v položaj mize. Roki ostaneta na tleh za oporo. Glava je med izvedbo giba ves čas na valju, vrat sproščen.

Pozor: ves čas gibanja mora biti ledveni del v nevtralnem položaju, rahlo dvignjen od podlage. Če tega ne morate izvesti brez bolečin v hrbtenici je vaja pretežka in je ne izvajajte.

Za pripravo na vajo naredimo vdih in z izdihom dvignemo obe roki hkrati nad glavo z željo, da se valj ne premakne. Ko naredimo drugi vdih počakamo v položaju in nato z izdihom kontrolirano spustimo roki nazaj na tla. Nogi, hrbtenica in glava ves čas ostajajo v istem položaju, gib se izvaja izključno v sklepu ramenskega dela.

MODIFIKACIJA

Če želimo vajo olajšati dvignemo samo eno roko in to počnemo izmenično.

ŠTEVILO PONOVITEV

Vajo izvajamo počasi, osemkrat in brez sunkov.

OPOZORILO: Podjetje ne odgovarja za nikakršne poškodbe, ki bi nastale med izvajanjem vaje. Predno se odločite za izvedbo posamezne vaje se posvetujte z zdravnikom, saj niso vse vaje namenjene vsakomur.

Peti element – STOTT PILATES hosting center

Število ljudi, ki se udeležujejo tečajev pilatesa, se je v zadnjih dveh letih izredno povečalo. Inštruktorji in zdravstveni delavci iščejo nova znanja, ki bi nadgradila njihove sposobnosti. Pilates je izredno unikaten in z odličnimi rezultati postaja zanimiv tudi za specialiste, ki s prakticiranjem tehnike izboljšujejo stanja po poškodbah, telesne nepravilnosti in na splošno doprinesejo k boljšemu zavedanju telesa. Deluje in ljudje ga obožujejo. Ko enkrat razumejo osnovne principe in jih aplicirajo, ostanejo z njimi za vedno.

Za primer vzemimo Veliko Britanijo, kjer je fitnes industrija, z vedno boljšo organizacijsko sposobnostjo, pilatesu nadela nove smernice. Z združevanjem različnih pilates organizacij med seboj postavljajo pilates tehniki nove standarde in tako zagotavljajo, da raven poučevanja glede znanja in kakovosti ne usahne. Ker v Sloveniji organiziranost na državni ravni žal ni uspešna, je zelo pomembno, da se bodoči inštruktor pouči in razišče, katero podjetje tečaj organizira, kakšne so možnosti nadaljnjih izobraževanj in kakšna je usposobljenost učitelja. Pozitivna skupna usoda vseh, ki v pilates svetu delujemo, je, da se povpraševanje povečuje in s tem tudi zahteve po znanju, izkušnjah in kakovosti.

(več …)

Ko diagnoza postane izziv

Približno 18 mesecev nazaj je ena naših strank (56) prejela diagnozo spinalne stenoze, spondilolisteze in degenerativne bolezni diskov. Vsa ta stanja so vplivala na njeno hrbtenico in povzročila kronično bolečino. Namesto, da bi iskala odrešitev v zdravilih in kemiji je želela poiskati načine, kako bi zmanjšala bolečino s pomočjo gibanja. Po temeljitem premisleku in analizi trga se je odločila za pilates in začela s trdim delom preko individualnih post-rehabilitacijskih ur na napravah za pilates.

Veliko ljudi s tovrstno diagnozo zdravniki napotijo na operacijo in tudi naša stranka je izvedela, da v nekaterih primerih močna spinalna stenoza lahko vodi v paralizo. A se je odločila poskusiti za kontrolirano vadbo z upanjem, da bi preprečila nekaj najhujših simptomov njenega stanja in se izognila operaciji. Ena najhujših težav je bila njena slaba mobilnost – mišice, ki potekajo okrog hrbtenice so bile zelo napete, skrajšane in so zavirale njeno gibanje. K sreči ji je pilates pomagal odpraviti ta nezaželen stranski učinek bolezni. »V mojem stanju telo zmrzne« pravi gospa. »Pilates je najboljša stvar, ki da hrbtenici prostor, da se ta lahko giblje.«

Ko smo v Petem elementu kreirali vaje in treninge zanjo, smo imeli ves čas v mislih resno stanje, bolečino in togost. Ključno pri uspešnosti osebnega individualnega pilates treninga je programiranje vaj glede na zdravstvenego stanje posameznika in uspešna telesna analiza. Pomembne so tudi informacije, ki jih prejmemo iz izvidov, konzultacijami z zdravniki, kirurgi in drugimi specialisti. Naša stranka z resno diagnozo stenoze je imela mišice okoli kolkov in stegna zelo skrajšane, saj so se konstantno krčile z namenom, da stabilizirajo njeno hrbtenico. Še vedno delamo na tem, da ji omogočimo boljšo stabilnost trupu in vzpostavimo pravilno funkcijo.

(več …)

Vaše mnenje

V četrtrek sem se po pol leta končno vrnila v pilates studio Peti element. Rezultat? Odlično počutje in po dolgem času občutek, da moje mišice spet delajo in da se moje telo po porodu ponovno vrača v tisto pravo formo. Najprej pa z dobro držo. Samo ena beseda je, ki lahko opiše ta studio in delo vaditeljic. Vrhunsko.

Vsem nosečnicam pa še tole. Porod – ja, boli. Ja, je težko, ampak če poznaš svoje telo in funkcije določenih mišic, lahko brez težav upoštevaš navodila babice, sodeluješ zraven 100%, kar pa enormno pomaga, da gre vse kot mora iti. Zaradi priprav na porod v Petem elementu je pri meni potekalo vse gladko in sem brez težav rodila. Pri naslednji nosečnosti se vsekakor vrnem tudi v to skupino. Lep pozdrav pa se vidimo naslednji teden.

Nina. V.