Blog

Blog

Pilates med nosečnostjo

Medtem ko knjige in različni članki spodbujajo vadbo pred porodom, napotki zanjo pogosto niso jasno opredeljeni predvsem glede izvajanja tehnike pilatesa. Težava se najpogosteje pojavi zaradi želje po enostavnem kreiranju enotne vadbe za vsako bodočo mamo. Vendar edinstveno doživljanje nosečnosti in telesne spremembe niso univerzalne in zato uvedba istih treningov za vsakogar ni možna. Zaradi zmožnosti prilagajnja vaj glede na nosečniško obdobje z upoštevanjem telesnih posebnosti posameznice, postaja pilates ob upoštevanju prilagoditev vedno bolj celosten način rekreacije tudi za nosečnico.

Posebnosti

Zaradi nezadostnega znanja se pojavlja pogosta napaka in sicer hipoteza, da tako kot na klasičnih pilates vadbah lahko tudi nosečnica izvaja vaje leže na hrbtu. V nosečnosti se maternica neposredno zelo poveča, kar pogosto privede do njenega nagiba v desno. Če nosečnica zato leži na hrbtu, povečana maternica lahko zoži prostor pretoka materine vene kave, ki omogoča dotok krvi maternici. Če povečana maternica pritisne na veno kavo, zmanjša pretok krvi materi in možno tudi otrokovemu srcu. Združenje ginekologov svetuje, da naj bi se vsaka nosečnica po prvem tromesečju izogibala položajev leže na hrbtu. Vsak strokovno usposobljen pilates inštruktor mora biti dovolj pripravljen, da med pilatesom prilagojenim za nosečnice ves čas upošteva varnostne napotke in skrbi za dobro počutje bodoče mame in ploda.

(več …)

Prednosti biti pilates inštruktor

Filozofija pilatesa vključuje čudovito kombinacijo telesne ozaveščenosti, dihanja in tekočega, nadzorovanega gibanja. Pilates metoda zahteva tako miselni kot fizični pristop k vadbi kar je nedvomno velik izziv vsakomur. Še večji izziv pa predstavlja tehnika vsem, ki se jo želijo naučiti.

Poznam žensko, ki se je v obdobju svojega abrahama naveličala enoličnega dela v banki in se odločila za zamenjavo poklica. Ko je vložila veliko energije in svojega časa je postala inštruktor pilatesa. Poznam mlajšo žensko, ki ni dobila zaposlitve po končanem študiju in se je po letih redne prakse kot vadeča, prekvalificirala v inštruktorja pilatesa. Poznam pa tudi osebo, ki je kot športni pedagog iskala zadovoljstvo v poučevanju otrok v eni izmed osnovnih šol, a se je srečala s tehniko pilatesom, ki jo je prevzela in postala je inštruktor pilatesa. Ne glede na to kakšna je vaša zgodba ali namen, je biti pilates inštruktor bistveno več kot le oseba, ki trenira druge. Nadpovprečno zadovoljstvo, ki ga lahko dober pilates inštruktor občuti je nepopisno, globje in predvsem bogato.

Soustanoviteljica podjetja Pilates training solutions, Belinda Buttery, pravi, da se je število ljudi, ki se udeležujejo tečajev pilatesa v zadnjih dveh letih izredno povečalo. “Inštruktorji in zdravstveni delavci iščejo novo znanje, ki bi nadgradilo njihove sposobnosti. Pilates je izredno unikaten in z odličnimi rezultati postaja zanimiv tudi za specialiste, ki s prakticiranjem tehnike izboljšujejo stanja po poškodbah, telesne nepravilnosti in na splošno doprinesejo k boljšemu zavedanju telesa. Deluje in ljudje ga obožujejo. Ko enkrat razumejo osnovne principe in jih aplicirajo, ostanejo z njimi za vedno.”

Za primer vzemimo Veliko Britanijo, kjer je fitnes industrija, z vedno boljšo organizacijsko sposobnostjo, pilatesu nadela nove smernice. Z združevanjem različnih pilates organizacij med seboj postavljajo pilates tehniki nove standarde in tako zagotavljajo, da raven poučevanja glede znanja in kakovosti ne usahne. Ker v Sloveniji organiziranost na državni ravni žal ni uspešna, je zelo pomembno, da vsakdo, ki si želi postati pilates inštruktor, pred začetkom kakršnegakoli pilates izobraževanja temeljito razišče, katero podjetje pravzaprav tečaj vodi, kakšne so možnosti nadaljnjih usposabljanj pilates tehnike in kakšna je usposobljenost učitelja. Pozitivna skupna usoda vseh, ki v pilates svetu delujemo, je, da se povpraševanje povečuje in s tem tudi zahteve po znanju, izkušnjah in kakovosti.

Učenje pilates metode je nagrada sama po sebi. S spoznavanjem tehnike lahko inštruktor pri sebi odkrije veliko prednosti, saj občasne težave s koleni, spodnjim delo hrbtenice ali kolka preprosto izginejo. V nadaljevanju krepitev mišic trupa doprinese k boljšemu mišičnemu tonusu, kar poskrbi za lepšo telesno držo. Hkrati tudi izboljša ozaveščenost telesa. Vendar kot pravi Yorkshire pilates strokovnjak in prezentator številnih pilates DVD-jev Lindsey Jackson, prednosti pilatesa niso omejene le na fizično stanje. “Obstajajo psihične prednosti metode, ki jih ne smemo spregledati. Najbolj uspešni inštruktorji so v formi in vzor svojim strankam.”

Zdravstveni vidiki in znanje, ki ga ima pilates inštruktor, sta pomemben dejavnik pri izbiri tovrstnega poklica. Vendar pa je najpogosteje izpostavljen faktor pri inštruktorjih visoka raven zadovoljstva, ki ga prejmejo od učenja in predaji informacij. Največja nagrada je omogočati ljudem, da se naučijo gibati tako funkcionalno in učinkovito, da zadovoljijo in obogatijo svoje življenje. Moira Merrithew pravi: “Pilates je vadba celotnega življenjskega obdobja. Metoda, ki deluje zagotovo najbolje, je sodobno nadgrajen, anatomsko podprt pristop k originalni metodi, ki jo je izumil Joseph Pilates. Pilates je namenjen ljudem vseh življenjskih obdobij, različnih telesnih tipov in za njeno izvajanje telesna pripravljenost ni pomembna. Ravno zato vedno več ljudi po svetu vključuje pilates v svoje življenje in ima od tega neprecenljivo korist.”

Špela Jakša

Porodna izkušnja

»V ponedeljek je na svet prijokal mali fantek po imenu Fedja. Domov sva prišla že v sredo in sva oba super. V bistvu je v drugo precej lažje, ker si večine stvari že vajen … dojenje, previjanje, umivanje … Pa tudi Kai (prvi otrok) se je super unesel … vsaj zaenkrat tako zgleda, ga kar malo čuvam in pazim, da bi bilo vse ok. Tisto kar vas najbolj zanima pa je najbrž porod. V drugo je šlo pri meni še hitreje kot v prvo. Pa že takrat je bilo ekspresno.

(več …)