Blog

Blog

Porodna izkušnja

»Sem se zaradi možnosti epiduralne analgezije zadnji hip odločila za postojnsko porodnišnico in moram reči, da mi ni žal. Popadki so na začetku delovali dokaj nedolžna zadeva, ko so pa trajali in trajali in trajali in še kar nisem bila dovolj odprta za v porodno sobo, sm se pa odločila za EA (epiduralno analgezija). Res veliko olajšanje. Čutiš vse popadke, a v nekajkrat blažji obliki, predvsem pa se v intervalih, ko jih ni, zares “spočiješ”.

(več …)

Porodna izkušnja

»Kot sem obljubila, pošiljam lepe novičke. Javljam se dobra dva tedna po porodu. 21.12. sem rodila čudovitega fantka Davida (3410g, 53 cm). Pravi korenjak za tako punco kot sem jaz (pred nosečnostjo sem tehtala 48kg).

Porod se je začel spontano – začela mi je odtekati voda in ob polnoči sem bila sprejeta v porodnišnico. Nato smo čakali do jutra, da so moji popadki postali močnejši in bolj pogosti, ko sem se pa odprla na 5 cm, sem dobila še umetne popadke.

(več …)

Porodna izkušnja

»Naša mala punčka je malo pohitela na ta svet in se rodila 10 dni pred rokom. Dva dni pred porodom sem še veselo telovadila na uri nosečnic pri Petem elementu, potem pa se je ponoči ob 2 uri zjutraj začelo z močnim krčem in nekakšnim pokom v trebuhu. Ulilo se je iz mene in takoj mi je postalo jasno… začelo se je!

(več …)

Pilates v svetu športa ali zakaj je pomembno, da se vsak športnik sreča s pilatesom

Fitnes navdušenci lahko končno obogatijo svoje treninge in profesionalni športniki lahko odkrivajo nove zmožnosti v svojem športu. Vedno več trenerjev pri treningih namreč vpeljuje v redno prakso pilates.

Športni navdušenci vedno iščejo nove načine za izgradnjo moči, pridobivanje dodatne energije in ohranjanje ali pridobivanje na telesni pripravljenosti. Vedno na preži za novimi vajami in načinom krepitve za širitev fizičnega potenciala za dosego lastne limite, iščejo drugačne načine mišične krepitve za boljši tonus in večjo vzdržljivost. Pilates v zadnih letih vedno pogosteje postaja obvezni del programiranja pri fitnes industriji zaradi dodatka kontrole in stabilnosti, ki ga gibanje pilatesa zahteva. Glede na povzetek združenja IDEA ima v ZDA 68 % vseh fitnes centrov in športnih klubov v ponudbi tudi pilates. Takšen vzpon se nedvomno skriva za dejstvom, da je bistvo pilatesa usmerjeno programiranje vaj glede na biomehansko gibanje posameznika in je v zadnjem času pod obsežnimi znanstvenimi raziskavami.

(več …)

Zdrava prihodnost s Pilatesom

Milijoni ljudi po vsem svetu vsak dan prakticirajo pilates metodo in številka se vztrajno povečuje. Zakaj je ta sistem rekreacije postal tako popularen in zaželen? Kako je mogoče, da ga izvaja izjemno širok spekter ljudi, od plesalcev do atletov in tistih, ki šele začenjajo z vadbo oziroma se rehabilitirajo po poškodbi. Dejstvo je, da lahko vsi ne glede na starost in fizično pripravljenost koristijo prednosti tehnike pilatesa.

Joseph Pilates, rojen leta 1880, ni bil vedno vzor zdravja in vitalnosti. Bil je bolehen otrok, ki sta ga pestila atsma in rahitis. Z željo po izboljšanju telesne moči je razvil vadbeni sistem in posledično izoblikoval bolj gibčno telo z izvrstno mišično definicijo. Z uporabo lastne tehnike je postal odličen smučar, gimnastičar, potapljač in inštruktor samoobrambe. Ko je med prvo svetovno vojno zapustil Nemčijo in odšel v Anglijo, kjer so ga vpoklicala kot internista v bolnico je pričel razvijati inovativne naprave. S pomočjo nabora lastnih vaj se je zavzemal za izboljšanje zdravja poškodovancev in njegova metoda jih je uspešno rehabilitirala tako fizično kot psihično.

Filozofija pilatesa vključuje čudovito kombinacijo telesne ozaveščenosti, dihanja in tekočega, kontroliranega gibanja. Pilates metoda zahteva tako miselni kot fizični pristop k vadbi. Joseph Pilates je verjel, da lahko srečo dosežemo samo s poznavanjem vseh skrivnosti gibanja telesa. Leta 1945 je napisal knjigo Return to life in razložil svojo teorijo na podlagi vadbe, ki združuje misli in telo. Obrazložil je, da se telo predvsem z njegovim sistemom kondicioniranja prebudi preko gibanja in usmerjenih zavestnih misli.

(več …)

Kako pilates pripomore k lažjemu porodu

Žensko telo je med nosečnostjo izpostavljeno velikim spremembam. Pomembna elementa izbire rekreacije v tem obdobju sta zato udobje nosečnice in varnost za plod. Prilagojena vadba pilatesa je zaradi poudarka na stabilizaciji trupa in sproščanju idealna izbira, saj krepi obremenjene dele telesa in pripravlja nosečnico na porod ter življenje po njem. Razkrivamo vam kratko zgodovino in osnovna načela pilatesa ter prednosti prilagojenih programov, ki bi jih morala pred porodom preizkusiti in uporabljati vsaka noseča ženska.

(več …)

Resnice o diastazi rektusov

Žensko telo je med nosečnostjo in po njej izpostavljeno velikim spremembam. Eden izmed pomembnih dejavnikov, ki ga novopečena mamica ne sme pozabiti je dejstvo, da nosečnost lahko povzroči diastazo rektusov (razmik preme trebušne stene). Neopažena težava lahko privede do težav s hrbtenico zato previdnost s telesno aktivnostjo v času nosečnosti in po njej ni odveč.

V času nosečnosti se zaradi rasti ploda predvsem v zadnjem tromesečju pojavi stanje razmika površinskih trebušnih mišic. Nekaterim ženskam se po porodu stanje teh trebušnih mišic ne vrne v začetni položaj zaradi raznovrstnih razlogov. Lahko se celo pripeti, da se po nekaj mesečnem normalnemu stanju mišice ponovno razmaknejo. Eden od gotovih razlogov za ta pojav je lahko nepravilna uporaba teh mišic v času nosečnosti ali po njej.  Stanje razmika trebušnih mišic je nevarno predvsem zaradi zmanjšane funkcionalne podpore trebušne stene, zaradi česar se lahko pojavi ali okrepi bolečina v ledvenem delu vključno z nestabilnostjo v medenici.

(več …)